Naar de Efteling en Kaatsheuvel, oktober 2017.

Woensdag 4 en donderdag 5 oktober.
Gelukkig was Wim de volgende ochtend weer helemaal opgeknapt. Zo konden we -volgens planning- om half 10 vertrekken richting de Efteling. Met onze Europapark jaarkaarten kregen we een gratis entreekaartje, wat een leuke bonus. We hadden een prima dag in de Efteling. Fris, maar tot we op de terugweg waren naar de camping geen regen. Het was, voor de Efteling, niet erg druk. Veel mensen met kleine kinderen, er stonden langere wachtrijen bij attracties als de Droomvlucht en het Carnaval Festival dan bij de achtbanen. Zodoende kon ik alle achtbanen doen, de Baron en Vogel Rok zelfs 2 resp. 3 keer. De enige echt lange rij stond bij de nieuwe attractie Symbolica, daar hebben we ruim een half uur gestaan. Maar het was het waard, een prachtige aanwinst helemaal in Efteling stijl. Om half zes waren we, moe maar meer dan tevreden, terug in de camper. Eerst even koffie gedronken en daarna -terwijl de regen knus op het dak tikte- lekker bami gegeten.

De hele nacht waren de buien blijven vallen, gezellig samen met een leuke storm. Na een lekker ontbijt met versgebakken broodjes, fruit en koffie gingen we onze spulletjes inpakken. Om kwart over 10 waren we klaar voor vertrek. We hadden qua verkeersdrukte een prima thuisrit. Alleen de storm met soms krachtige windvlagen maakte het moeilijk rijden. Vooral op plaatsen als de Moerdijkbrug was het flink corrigeren om rechtdoor te rijden. In Spijkenisse tankten we nog even, zelfs dat ging vlot, en zo waren we al om kwart voor 12 thuis. Onze kortste reis tot nog toe eindigde met kilometerstand 100778. Uitpakken ging ook vlot, want we hadden niet veel mee voor die paar dagen.

Maandag 2 en dinsdag 3 oktober.
Op maandag hoefden we niet vroeg op en snel op pad, ons doel lag iets meer dan een uur rijden van huis. Dus we vertrokken tegen 12 uur (kilometerstand 100611) en kwamen iets na 1 uur aan op de leuke minicamping Bernsehoef in Kaatsheuvel. We hadden maar zo'n 85 kilometer gereden. We konden zelf een plekje uitzoeken en na de koffie gingen we gelijk op pad. Eerst een stukje lopen, even de route naar de Efteling verkennen. Binnen een half uur heen en terug, mooi lopen door een stukje bos, prima geregeld. Daarna gingen we nog een rondje fietsen, we zijn een stukje door het bos gegaan, daarna rondom de Efteling en door Kaatsheuvel terug. Na al dat gewandel en gefiets smaakte het avondeten prima en we lagen al voor 10 uur in bed. Dat doet reizen met je.

Op dinsdag waren we dan ook al vroeg wakker, ik dan wel weer een uurtje eerder dan Wim maar dat is voor ons normaal. We zaten ook al vroeg aan het ontbijt, de verse warme broodjes smaakten heerlijk. 's Ochtends gingen we op de fiets naar het centrum van Kaatsheuvel, om een beetje winkels te kijken. Behalve de bekende winkels die je overal tegenkomt zaten er ook wat lokale winkels, waar we wat leuke dingetjes kochten. Daarna terug naar de camper voor koffie en wat te eten. 's Middags maakten we een leuk fietstochtje richting De Moer. Een leuke rit, extra mooi door de zon en de immens dreigende lucht. Toch hielden we het droog tot we terug waren. Helaas voelde Wim zich niet goed toen we terugkwamen, hij had een flinke buikpijn. Daardoor ook geen trek in eten, zodat ik voor mezelf maar een potje bouillon met fritatten maakte. Na een flinke poos geslapen te hebben en een klein beetje bouillon te hebben gedronken voelde Wim zich gelukkig weer wat beter. We keken nog een dvd voordat we weer, wederom vroeg, naar bed gingen.