Een paar dagen naar Kaatsheuvel, mei 2018.

Vrijdag 18 en zaterdag 19 mei.
Op vrijdag maakten we ons op voor een dagje Efteling met zoon, dochter, schoonzoon en kleindochter. En dat lukte prima. Het weer werkte ook mee, zonnig met wat wolkjes en niet te warm maar ook niet te koud. We hebben veel leuke dingen gedaan, soms met ons zessen(zoals de Pagoda en de Fata Morgana), soms even opgesplitst. Zo ging opa met kleindochter in de autootjes terwijl de rest in de Python zat. En wilde Serra na een rondje Droomvlucht met zijn allen nog een keertje, maar nu samen met haar oom. Maar toen we aan het einde van deze fijne dag met zijn allen Symbolica in wilden gaan, ging het verschrikkelijk mis. Serra leunde op een touw tussen 2 losstaande maar loodzware palen. Deze vielen om waarbij ze haar hand verschrikkelijk openhaalde. Wat volgde was een spoedbezoek aan de EHBO en daarna een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik kan (wil) hier niet op alle details ingaan, maar het was een zware avond voor iedereen.

Op zaterdag was Wim jarig, maar wij voelden ons totaal niet feestelijk. Gelukkig was het met Serra naar omstandigheden goed. Wij wilden zo snel mogelijk zoonlief ophalen, die de hele nacht bij Serra en haar mamma en pappa was gebleven in het ziekenhuis. Op de camping kregen we geen reactie toen we aanbelden, zodat we om iets na 8 uur besloten om dan maar het geld voor de overnachtingen via de bank te betalen en een mailtje met uitleg te sturen waarom we dat zo hadden gedaan. Om half 9 pikten we zoonlief in Tilburg op en rond 10 uur waren we thuis. Kilometerstand 108317.

Donderdag 17 mei.
Na een koude nacht kregen we weer een zonnige (maar veel koelere) dag. De ochtend heb ik zeer nuttig besteed. Achter de laptop, want om 10 uur konden er theaterkaartjes bij de Stoep besteld worden. Dat verliep lekker vlot, zodat we rond het middaguur weer op de fiets konden stappen voor een mooie rit door de Loonse en Drunense Duinen. Deze keer hadden we een rit van bijna 24 kilometer uitgestippeld, een perfecte afstand.

We waren rond 3 uur terug bij de camper. Nu was ik wel moe maar had verder nergens last van. Wat een welbesteedde dag hadden we gehad. Natuurlijk smaakte de koffie weer heerlijk, ik heb nog een poosje buiten gezeten maar omdat de wind toch wel fris was ging ik na een poosje toch maar naar binnen toe. Er lagen nog veel foto's van de afgelopen dagen die aandacht wilden en die heb ik ze dan ook gegeven. Zo had ik voor het eten de website helemaal bijgewerkt. Toegegeven, we aten ietsjes later dan normaal (maar niet extreem laat).

Woensdag 16 mei.
Een omslag in het weer, maar geen drastische gelukkig. De ochtend was fris met een klein beetje regen. Zo weinig dat je er niet eens echt nat van werd. Geen enkel probleem om naar de Efteling te gaan. En in de middag werd het droog en langzaamaan zelfs zonnig. We waren zo'n 10 minuten voor 10 binnen en konden gelijk aansluiten in de -nog niet zo lange- rij voor Symbolica. Klokke 10 ging de attractie open en een paar minuten later hoorden wij bij de 2e groep die binnengelaten werd. We genoten van de attractie en gingen direct nog eens binnen, voor de grote drukte zou beginnen. Na die tweede rit gingen we het park verder in. We wisselden achtbanen (waar ik alleen in ga) af met ritjes die we samen maakten. Het was erg rustig, dus we konden de dingen die we het leukste vinden meerdere keren doen, wat een luxe.

's Middags gingen we zelfs naar de show Raveleijn. We waren op de goede plek op de goede tijd, eigenlijk toevallig. Maar een welkome afwisseling om naar een show te kijken en prettig om een poosje te zitten, want in de Efteling loop je heel wat af. Voor en na de show bezochten we Droomvlucht, nog steeds mijn favoriete attractie in de Efteling. En zo waren we om 4 uur overal geweest waar we wilden zijn. We hadden dus tijd over om weer eens door het sprookjesbos te lopen. En nu de zon volop scheen was het erg fijn daar. We namen er uitgebreid te tijd voor, bleven zo nu en dan ergens hangen om een heel sprookje te horen en zien. Uiteindelijk gingen we pas om kwart voor 6 terug naar de camping. Heel moe maar ook heel tevreden.

Maandag 14 en dinsdag 15 mei.
Omdat Kaatsheuvel niet erg ver is, gingen we pas in de loop van maandagmiddag op pad. Iets voor 2 uur was het vroem-vroem tijd. We vertrokken met de kilometerstand 108120. Om 3 uur kwamen we aan op camping Bernehoeve, vlakbij de Efteling. Onderweg konden we al een kleine blik op het park werpen en we hebben er zin in! Op de camping vonden we een mooi plekje op 1 van de 5 veldjes. Het weer werkte mee, de zon ging vrolijk schijnen toen we op de camping waren. Voor deze ene keer kon ik niet vroeg naar bed in de camper. Om 10 uur 's avonds kwam het nieuwe theaterprogramma van de Stoep online en daar was ik toch wel erg benieuwd naar. Dus pas toen ik dat gezien had en leuke voorstellingen had uitgekozen ging ik om half 12 naar bed. En zelfs toen was het nog 25 graden.

Op dinsdag was het een prachtige fietsdag. We gingen rond het middaguur op pad en kwamen pas na 4 uur weer terug. We hadden bijna 33 kilometer gefietst. We zijn helemaal rondom de Loonse en Drunense Duinen gereden, een mooie afwisselende rit door het bos en langs heide, zandverstuivingen en boerenland. Toen we terugwaren was ik redelijk moe, maar had vooral veel last van zadelpijn. Na een meer dan welverdiende bak koffie en een lekkere avondmaaltijd werd het tijd om binnen in de camper achter mijn laptop te gaan zitten. De kaartverkoop voor het nieuwe seizoen in het Luxor theater begon. En omdat ik dol ben op theater, maar zelfs het kopen van de kaartjes leuk vind, heb ik me met plezier -en redelijk succesvol- van deze taak gekwijt. Na nog even een stukje dvd te hebben gekeken gingen we vroeg naar bed.