Voorjaar in Nederland.

Maandag 25 t/m donderdag 28 april.
Op maandagochtend ging ik met Nathasja en Serra op pad, richting Drenthe. Dat vertrek had nog wat voeten in de aarde. In onze wijk wordt glasvezel aangelegd. En omdat ze op vrijdag behoorlijk dichtbij kwamen zag ik de bui al hangen, 'die gaan vast op maandag onze straat opengooien'. Ik deed navraag, maar de eerste meneer sprak geen Nederlands. De tweede een beetje. "Ja, maandag is jullie straat aan de beurt. Camper eruit? Geen probleem, geen probleem!". Toch namen we het zekere voor het onzekere en zetten de camper op zondagavond vast voor de deur. En ja hoor, op maandagochtend half 8 werd er aangebeld. Zoonlief was degene die het hoorde, de camper moest opzij gezet worden. Hij maakte ons wakker en dook zelf weer lekker zijn bedje in. Wim zette de camper aan de andere kant van de straat, daar kon hij blijven staan tot vertrek. Ik pakte mijn spullen en de koelkast etc. in. Toen Nathasja en Serra rond half 11 bij ons waren was het een kwestie van even hun spullen in de camper leggen en rond 11 uur vertrokken we bij kilometerstand 130344. We hadden een goede rit met 2 pauzes en zonder files. Rond een uur of 3 kwamen we in Drouwen aan. Ik had daar een camping geboekt met eigen pretpark(je). De camping bleek prachtig te zijn, grote plaatsen met privésanitair. We kregen armbandjes voor onbeperkte entree in het pretpark. Dat park was ook leuk. Klein maar daardoor overzichtelijk. Serra mocht in alle attracties (we telden er 20) en kon haar eigen gang gaan. En kinderen hebben altijd gelijk contact met elkaar, dus ze kon met vriendjes en vriendinnetjes in de ritjes gaan. Gelukkig wilde ze soms ook nog wel met ons. Qua eten is het park ook heel fijn, je kunt er friet, snacks, ijs, broodjes, koffie, thee en limonade halen zoveel je wilt. Om 5 uur sloot het park en gingen we terug naar de camper. Nathasja en ik zorgden samen voor het eten, Serra kon heerlijk spelen in de speeltuin recht tegenover onze staplaats. 's Avonds deden we een potje Quickx, daarna gingen we moe maar tevreden ons bed in. Deze reis slaap ik in het hefbed en kunnen Serra en Nathasja het bed achterin delen.

Na een slechte nacht werd ik op dinsdag veel te vroeg wakker met een beetje maagpijn en misselijkheid. Ook Nathasja en Serra waren al vroeg wakker. We ontbeten op ons gemak en er was nog tijd om wat andere dingen te doen voordat het park open zou gaan. Inmiddels voelde ik met steeds beroerder worden. Dus besloten we dat ik nog even in de camper zou blijven en proberen een tukkie te doen terwijl Nathasja en Serra op pad gingen. Dat was een goed idee, tussen de middag voelde ik met een stuk beter. Om half 1 waren Nathasja en Serra bij de camper terug. Besloten werd dat ik nu met Serra naar het park terug zou gaan, zodat Nathasja even kon rusten. Ik had het heel gezellig met Serra, we lunchten samen en deden een paar attracties. En als zij alleen -of met een nieuwe vriendin- in een ritje ging dan zat ik op 1 van de vele bankjes om naar haar te kijken. Om half 3 wisselden Nathasja en ik weer, ik ging nu naast de camper in de zon zitten, heerlijk! Zo had Serra toch haar hele dag in het park en wij genoeg rust en ontspanning. Na het eten en het spelen in de speeltuin sloten we de avond af met een potje Yahtzee.

Deze nacht hadden we allemaal een stuk beter en langer geslapen. Er lagen nog American pancakes in de koelkast dus we hadden een deluxe ontbijt. Omdat het gisteren zo goed ging, deden we het vandaag maar weer zo. Eerst Nathasja een poosje naar het park met Serra, daarna ik. Omdat het alweer onze laatste dag hier was, besloten we de rest van de middag met ons drietjes te blijven. We hadden het reuze gezellig. Het leuke is dat als kinderen samen in attracties gaan, je als (groot)ouders gelijk een praatje hebt als je samen staat te wachten. Maar bij de botsauto's wilde ik beslist mee. Dat vind ik nog steeds zo leuk. We deden de balies met patat, snacks en ijs alle eer aan. En ik haalde zo nu en dan een bakkie koffie. Het Senseo apparaat is deze reis de kast niet uit geweest. Via de souvenir winkel gingen we voor het laatst het park uit. Serra had diverse cadeautjes gekocht, zo lief dat ze zo veel aan anderen denkt. Ons avondeten in de camper was improviseren. De bedoeling was pasta, maar stom genoeg was ik de pastasaus vergeten mee te nemen. Gelukkig stond er nog aardappelpuree in de camper. Dat combineerde aardig met geruld gehakt en gewokte groenten. Deze avond sloten we af met een partijtje 1000-en, waarbij Serra vanuit achterstand ons inmaakte in de laatste ronde.

Na een rustig ontbijtje pakten we op donderdagochtend onze spulletjes in ter voorbereiding op de thuisreis. Serra nam op gepaste wijze afscheid van de speeltuin, namelijk door nog lekker even te spelen. Rond half 11 vertrokken we vanaf deze geweldige vakantiebestemming. Ook de terugrit verliep prima. Ik was wel even verbaasd over de keuze van de Tomtom. Waarom als begin- en eindpunt precies hetzelfde zijn een andere route op het eerste deel? Maar volgens mij scheelt het qua afstand nauwelijk van elkaar. En zo zagen we net iets meer van Drenthe. Wederom namen we 2 pauzes onderweg. Even de benen strekken, wat eten en drinken, naar het toilet. Bij Rotterdam koos ik er zelf voor om een andere route te rijden. Volgens de matrixborden zou er file zijn in de Beneluxtunnel, dus gingen wij over de Brienenoordbrug. Zo kwamen we rond half 3 weer thuis aan met inmiddels een kilometerstand van 130874. Een goed einde van een heerlijke reis!